האתגר הגדול במקצועות עיוניים (כלכלה, ניהול, פסיכולוגיה, תיאוריות עיצוב, שיטות מחקר, וכד') היא איך להפוך ידע-מושגי לכְּלִי עבודה פרקטי.
בשיעור הזה אני משתמש בפדגוגיה של case-based-instruction. ניתוח של מקרים מזמין את הסטודנט לחשוב כמו מומחה בתחום הדעת. המקרה מסייע לסטודנט עשות אינטגרציה של 'פיסות' של ידע-מושגי ולהבין איך מומחים משתמשים בידע הזה (ידע כלכלי, ניהולי, עיצובי, וכד') על מנת להתמודד עם אתגרים מקצועיים מורכבים.
השיעור, שאתם מוזמנים להציץ במספר דקות מתוכו, הינו שיעור בקורס 'מבוא לפסיכולוגיה', בפקולטה לטכנולוגיות למידה. השיעור עוסק במודלים מוטיבציוניים.
תוכלו לצפות, אם כן, בהדגמה שלי, של איך משתמשים בפדגוגיה של "case based instruction" (ה'מקרה' הוא סצנה מתוך סרט תיעודי), תוך שימוש בפלטפורמה של Socrative: אני מציג באמצעות סוקרטיב שאלות 'אמריקאיות' ברמות חשיבה גבוהות ומקיים דיון קבוצתי סביב כל אחת מהשאלות. בדרך זו הלומדים מתרגלים מושגים אותם לימדתי קודם, בהקשר אותנטי של Case-Study. הם עושים זאת באמצעות התמודדות עם 3-5 שאלות אמריקאיות + דיון קבוצתי.
--- דגמי ההוראה הופקו בשיתוף עם עמרי כהנא מצוות הפיתוח של הפקולטה לטכנולוגיות למידה ---