חדשות והודעות

ביקור  מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי ב HIT

 

הנהלת HIT מכון טכנולוגי חולון אירחה לביקור רשמי את מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי.

 

מימין לשמאל: גב' אורבך, גב' פרץ , פרופ' יעקובוב, מר שדמון, מר משען גב' לוי. קרדיט צילום דורון מסרנו

מימין לשמאל: שלומית אורבך, שלי פרץ , פרופ' אדוארד יעקובוב, גלעד שדמון, מוטי משען טוני לוי. קרדיט צילום דורון מסרנו

 

פרופ' אדוארד יעקובוב , נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון, מנכ"ל המכון, שמואל גולדברג וראש מערך הנשיא מוטי משען, אירחו לביקור רשמי את מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, גלעד שדמון, יחד עם נציגות בכירות ממשרדו : שלי פרץ יועצת המנכ"ל ושלומית אורבך, מנהלת תחום מיזמים אזוריים וקשרי חוץ במשרד.
 
במהלך הביקור, סקר פרופ' יעקובוב את תולדות המכון ואת הפעילות האקדמית והמחקרית המתנהלת בו וכן הציג את הפקולטות, המחלקות ותוכניות הלימודים הייחודיות. "אקדמיה וחינוך הם גשרים בין מדינות ועמים," אמר פרופ' יעקובוב, "אנחנו מספקים לסטודנטים שלנו את הכלים והיכולות הנדרשות כדי להצליח בתעשייה ובחברה, ובד בד יוצרים ומעודדים קשרים עם מוסדות אקדמיים בחו"ל במסגרת הבינלאומיות של ההשכלה הגבוהה שמל"ג מבקשת לעודד. למכון יש הסכמים עם 140 מוסדות אקדמיים בכ-35 מדינות, לרבות מדינות בגוש אירו אסיה: אוזבקיסטן, אזרבייג'ן וקזחסטן ואנו מציעים לסטודנטים מחו"ל המעוניינים בכך ללמוד במכון.


נשיא HIT סיפר על הקשרים הנרקמים בין המכון הטכנולוגי למספר מדינות באפריקה שהביעו עניין בשיתופי פעולה אקדמיים עם המכון.


 מר שדמון, מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, גילה עניין רב בשיתופי הפעולה של המכון עם מדינות בגוש אירו אסיה, ושיתוף הפעולה המתפתח עם אתיופיה והודה לנשיא המכון על שיתוף פעולה זה. לדבריו מדובר בפוטנציאל עצום התורם גם למדינות עצמן.

 

בהמשך, סקר מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי בפני המשתפים את פעילות משרדו בתקופה האחרונה ואת הנושאים עליהם הוא שם דגש. "המשרד החליט לקדם את נושא האתגר האקלימי שלנו ושל מדינות האזור," ציין גלעד שדמון, "ולצורך זה החלטנו לתמוך השנה במרכזי חדשנות בעלי מרכיב של שיתוף פעולה אזורי. עד כה קמו ארבעה מרכזי חדשנות כאלה באילת, באר שבע, דימונה ויוקנעם. מאז כניסתי לתפקיד לפני כשנה וחצי, אני נפגש עם כל ראשי האוניברסיטאות והמכללות כדי לבחון יחד העמקת קשרים קיימים וכינונם של קשרים חדשים עם מדינות האזור".


עוד ציין מנכ"ל המשרד כי מטרת משרדו היא להנגיש את כל המידע הקיים לשותפים על מנת לפעול יחד למיסוד והקמה של שיתופי פעולה אזוריים, והיפנה תשומת לב ראשי המכון לקולות קוראים שיתפרסמו בקרוב בתחומים של כנסים, חילופי מרצים וסטודנטים, ומלגות במטרה לעודד את שיתופי הפעולה.


פרופ' יעקובוב ציין כי הוא מאמין גדול בשיתופי פעולה ובבניית גשרים לטובת כל מדינות האזור.


נשיא המכון ומנכ"ל המשרד ציינו כי הם רואים עין בעין את המטרות וכבר במהלך הביקור הועלו עוד רעיונות לשיתופי פעולה אפשריים במדינות שונות.

 

בהמשך הסיור, ביקרו המנכ"ל וצוותו במרכז המחשבים של המכון ובגלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי , ושמעו הסברים על התערוכות המוצגות שם מפי דקן הפקולטה לעיצוב פרופ' דודי ראב"ד ואוצרת התערוכה ד"ר דליה מנור.


ביקורה של הנציגות הבכירה של המשרד לשיתוף פעולה אזורי במכון, מהווה הוכחה נוספת לרצון וליכולת של המכון לקחת חלק פעיל וחשוב ביצירה ומינוף קשרים בינלאומיים אשר יכולים באמצעות חינוך ולימוד להנגיש את ההשכלה הגבוהה לכל מי שחפץ בכך, לפתח את הקשרים הבינלאומיים של מדינת ישראל, ולקדם את מעמדה בעולם כלל ובאזור בפרט.