חדשות והודעות

ביקורו של גדעון לוסטיג, שגריר ישראל המיועד לאוזבקיסטן ב-HIT מכון טכנולוגי חולון

הנהלת המכון אירחה  לביקור רשמי את גדעון לוסטיג, שגריר ישראל המיועד לאוזבקיסטן.

 

בתמונה: נשיא המכון פרופ' יעקובוב והשגריר ישראל המיועד לאוזבקיסטן, מר לוסטיג

בתמונה: נשיא המכון פרופ' אדוארד יעקובוב והשגריר ישראל המיועד לאוזבקיסטן, גדעון לוסטיג. צילום: דורון מסרנו


הסגל הבכיר במכון טכנולוגי חולון, בהובלת פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא המכון אירח לביקור רשמי את מר גדעון לוסטיג, אשר עתיד לשמש כשגריר ישראל באוזבקיסטן. הביקור הינו חלק ממערכת קשרים ענפה שמנהל המכון עם מדינות מרכז אסיה, כולל אוזבקיסטן.


בראשית הביקור הציג פרופ' יעקובוב את פעילות המכון ואת הפקולטות המחלקות והתכניות השונות והייחודיות וכן חלק את סיפורו האישי כמי שלמד והתחנך בטשקנט, "אני מאמין שאם כל אקדמיה בארץ תקיים לפחות קשר אחד עם מדינה אחרת, נוכל לבנות רשת של קשרים שרק תועיל למדינת ישראל" מספר פרופ' יעקובוב.


בהמשך הביקור שוחחו פרופ' יעקובוב וגדעון לוסטיג על ההיסטוריה של הקהילה היהודית באוזבקסיטן ועל הצלתם של יהודי אוזבקיסטן מציפורני הנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה, וכן על מערכת הקשרים המיוחדת אשר מנהל פרופ' יעקובוב עם האוניברסיטה הלאומית של טשקנט וכן עם הממשלה האוזבקית, קשר שאף התהדק עד כדי מינויו של פרופ' יעקובוב למשגיח מפקח על הבחירות לנשיאות ב-2016.


"היה חשוב לי מאד לבקר במכון לאחר שבמשרד החוץ אמרו לי שהדרך לטשקנט עוברת דרך המשרד של נשיא המכון שקשריו הענפים בטשקנט מסיעים רבות לעבודת משרד החוץ והאקדמיה בישראל כולה, אמר לוסטיג."


מדינת ישראל מקיימת יחסים דיפלומטיים מלאים עם אוזבקיסטן מאז 1992, עת הכירה ישראל בעצמאותה של הרפובליקה של אוזבקיסטן.באותה השנה נפתחה גם שגרירות ישראל בטשקנט ושתי המדינות החלו בדרך דיפלומטית משותפת.


ביקורו של  השגריר המיועד ב-HIT מכון טכנולוגי חולון הוא רק עדות נוספת לחיזוק  הקשרים הבינלאומיים של המכון והדגש על החשיבות של שיתופי פעולה מחקריים וטכנולוגיים בין ישראל לאוזבקיסטן.