חדשות והודעות

ביקור שגריר קזחסטן בישראל ב-HIT מכון הטכנולוגי חולון 


הנהלת HIT מכון טכנולוגי חולון אירחה לביקור רשמי את שגריר קזחסטן בישראל

 

ביקור שגריר קזחסטן בישראל ב-HIT מכון הטכנולוגי חולון 

שגריר קזחסטן בישראל ונשיא HIT.  צילום: דורון מסרנו

הסגל הבכיר ב-HIT מכון טכנולוגי חולון, בהובלת פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא המכון, ומנכ"ל המכון שמואל גולדברג, אירח לביקור רשמי את שגריר קזחסטן בישראל, ימברדייב דאולט, ואת צוותו. הביקור מהווה שלב חשוב במערכת הקשרים הדיפלומטיים והאקדמיים בין ישראל לקזחסטן.


במהלך הביקור, הציג פרופ' יעקובוב את פעילות המכון, הפקולטות, המחלקות והתכניות השונות והייחודיות. "הלימודים במכון הם ברמה הגבוהה ביותר," אמר פרופ' יעקובוב, "אנחנו מספקים לסטודנטים שלנו את הכלים והיכולות הנדרשות כדי להצליח בתעשייה."


בהמשך הסיור, ביקרו השגריר וצוותו בגלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי אשר במכון ובה מתקיימת תערוכה בנושא טיפוגרפיה ותקשורת חזותית של היוצרת מיכל סהר וכן התערוכה "דיאלוג בנייר" של היוצרות אורה קולמנובסקי ומריה רפופורט זנדהאוס.


"אני מעריך ומכבד את המכון מאד ואכן, זהו המוסד האקדמי הראשון שאני מגיע לבקר בו בישראל" אמר השגריר ימברדייב. "אני אשמח שתלמידים מקזחסטן יגיעו ללמוד כאן כסטודנטים מן המניין".

 

מדינת ישראל מקיימת יחסים דיפלומטיים מלאים החל משנת 1992, עת הכירה ישראל בעצמאותה של הרפובליקה של קזחסטן. באותה השנה נפתחה גם שגרירות ישראל באסטנה ושתי המדינות החלו בדרך דיפלומטית משותפת.


ביקורו של השגריר ימברדייב אשר נכנס לתפקידו לא מכבר הוא רק עדות אחת למערכת הקשרים הענפה שמנהל המכון עם קזחסטן ועם המוסדות האקדמיים המובילים במדינות אירו-אסיה. המכון הטכנולוגי חולון מחזק את הקשרים הבינלאומיים ושם דגש מכריע על החשיבות של שיתופי פעולה מחקריים וטכנולוגיים בין ישראל לקהילה האקדמית הבינ"ל. המכון גאה להיות חלק ממערכת קשרים בינלאומית המקדמת את המחקר והפיתוח הטכנולוגי.


נציגי  HIT 
פרופ' אדוארד יעקובוב – נשיא המכון
שמואל גולדברג – מנכ"ל המכון
אנטואנט (טוני) לוי –אחראית קשרי חוץ בלשכת הנשיא

 

נציגים מהמשלחת של שגרירות קזחסטן:
ימברדייב דאולט – שגריר קזחסטן בישראל
יסחק מוכתאר – יועץ
בייבקוב דניאר – מזכיר ראשון
סרייב אבזל – מזכיר שלישי