חדשות והודעות

HIT לוקח חלק ביוזמות אקדמיות בינלאומיות

ראיון עם סגן הרקטור לבינלאומיותProf. Konstantinos Petridis באונ' HMU  בכרתים, יוון. ראיון עם מוביל הפרויקט IMPACT, באונ' Hellenic Mediterranean , יוון
 

HIT לוקח חלק ביוזמות אקדמיות בינלאומיות


בספטמבר 2023 הושק הפרויקט הרב-לאומי והרב-תרבותי בשם IMPACT ר"ת – International- Mediterranean Peace and Cooperation, זהו מאגד של מוסדות להשכלה גבוהה, ארגונים, אגודות צעירים וחברות טכנולוגיה מישראל, מרוקו, אגן הים התיכון ואירופה, אשר נבחר בהצלחה במסגרת תכנית ERASMUS Virtual Exchange Program. בנוסף לשותפים הישראלים (HIT-מכון טכנולוגי חולון, המכללה האקדמית גורדון לחינוך, מכללת הגליל המערבי, NICAT ו-IUCC), ישנם מספר בתי ספר מיוון (HMU), סלובניה (UM), איטליה (UTIU) ומרוקו (TF, UMP, AUI).


את הזכייה בפרויקט במכון והביצוע הפרויקט מוביל בית הספר ללימודים רב תחומיים בניהולה של ד"ר נאווה שקד. חצי שנה לאחר תחילת הפרויקט, פגשנו את המוביל את הפרויקט פרופסור פטרידיס, חבר וסגן-רקטור לבינלאומיות באוניברסיטה היוונית, Hellenic Mediterranean University (HMU) לראיון לשיחה על הפרויקט, חשיבותו ואתגריו.


"שיתוף הפעולה שלי עם ד"ר שקד התחיל מספר שנים קודם לכן, במהלך אירועי 'השבוע הבינלאומי' 2017 ומאז הוא רק גדל", מספר ד"ר פטרידיס, "המוטיבציה של הפרויקט היא לעודד את הסטודנטים והמרצים באירופה והמזרח התיכון, כמו גם ישראל, לשתף פעולה בנושאים שונים כמו מיומנויות רכות, ניידות ועוד".


ד"ר פטרידיס מספר כי תחילה היוזמה נתקלה בקשיים, בעיקר מצד מדינות מוסלמיות שלא היו מוכנות לקחת חלק ביוזמה בגלל השתתפותה של מדינת ישראל. "מוסדות אקדמיים בסעודיה וירדן סירבו לקחת חלק ונראה היה שגם האוניברסיטה במרוקו הביעה התנגדות, ורק אחרי שחזרתי שוב ושוב כי האות P בראשי התיבות של IMPACT אמורה לייצג את המילה PEACE כלומר "שלום", הם החליטו להיענות והצטרפו", סיפר ד"ר פטרידיס והוסיף כי "הרוח הישראלית" שהמכון מביא והניסיון שקיים בבית הספר ללימודים רב תחומיים הם רק חלק מהסיבות שבגינן, שחשוב היה לו ש-HIT יהיו חלק מהיוזמה.


השבוע מתחילה במסגרת הפרויקט סידרה של הרצאות " אקדמיה באזורי מלחמה" שבה ירצו חוקרים ממדינות שחוו או עדיין חובות מצבי משבר ביטחוניים כגון אוקראינה, גרוזיה, ארמניה, וכמובן גם לישראל תהיה הרצאה בחודש יוני שמדברת על ההתמודדות של למידה והוראה בעת מלחמה. 
"במסגרת עבודת בית הספר, אנחנו מקיימים מערכת יחסים ענפה עם מספר מוסדות באירופה ובעולם ,אשר צמאים ללמוד את היכולות ושיטות ההוראה והעבודה המולטי-דיסציפלינאריות שאנחנו מטפחים כאן במכון" כך אומרת ד"ר נאווה שקד


ד"ר הלל אייל עומד בראש המאמץ הבינלאומי של בית הספר ללימודים רב תחומיים ובשנתיים האחרונות נבנו מעל 6 קורסים ויוזמות בינלאומיות כגון קורסים משותפים BIP, סדנאות של מומחים, וקורסי קיץ במוסדות אירופאים שמוצעים בקול קורא לכל הסטודנטים במכון. הביקוש של הסטודנטים רב וזו המוטיבציה להמשך עבודה על התכנית לשנה הבאה. למרות המצב הביטחוני, ביה"ס מקבל הצעות מעניינות לשת"פ. 


מתוך הבנת החשיבות של שיתופי פעולה אלו ,במיוחד בזמנים אלו, המכון ורשות המחקר ובינלאומיות תומכים ביוזמות ומסייעים למימושם. "המשרד הבינלאומי בHIT תומך ביוזמות הבינלאומיות של החוקרים ובמיוחד במסגרת תכנית מימון אירופית Erasmus+. זוהי הזדמנות לקחת חלק בפרויקטים פורצי דרך, להטוות מדיניות ולקיים קשרים עם המוסדות להשכלה גבוהה באירופה", מציינת אירה איבשין גואטה, אחראית שת"פ ותוכניות בינלאומיות במכון.


HIT מכון טכנולוגי חולון גאה לקחת חלק בעשייה הבינלאומית בהשתתפות מוסדות אקדמיים ומכוני מחקר שונים בעולם. המכון מקיים מערכת של שיתופי פעולה עם כ- 140 מוסדות אקדמיים בכ-35 מדינות, אשר כוללים תכניות חילופי סטודנטים, מחקרים משותפים וכן, ביקורים הדדיים במסגרת כנסים בינלאומיים.