חדשות והודעות

סמינר אירו אסיה השלישי בשיתוף משרד החוץ ב-HIT מכון טכנולוגי חולון


ביום חמישי, ה-23 במאי 2024, התקיים בHIT-מכון טכנולוגי חולון, סמינר אירו-אסיה השלישי, בשיתוף פעולה עם משרד החוץ הישראלי.

 

קרדיט תמונה: דורון מנסנוסמינר אירו אסיה השלישי בשיתוף משרד החוץ ב -HIT מכון טכנולוגי חולון

קרדיט תמונה: דורון מנסנו

 

הסמינר שהתקיים באופן היברידי היווה פלטפורמה ייחודית למפגש עם משלחת משפיענים צעירים מתחומי האקדמיה, התקשורת, הכלכלה והממשל ממדינות אירו-אסיה: אזרבייג'ן, קזחסטן, אוזבקיסטן וגאורגיה, ונשמעו בו בין היתר הרצאות בתחומי החדשנות והטכנולוגיה ושילוב בינה מלאכותית, מפי פרופ' חיים דותן, אדריכל ישראלי בעל שם עולמי, וד"ר דן כהן-וקס ראש החוג לתואר ראשון בפקולטה לטכנולוגיות למידה.


מאז שנת 2017 מתקיימת פעילות בינלאומית ענפה בין המכון למדינות אירו-אסיה. הסמינר מתקיים מאז 2020, ומהווה עדות ואות הוקרה לפעילות האקדמית הענפה של המכון באזור. המעורבות של המכון עם מדינות אירו-אסיה משקפת את החזון של HIT לשמש באמצעות המדע והמחקר המדעי היישומי, גשר בין תרבויות ועמים,  ומבטאת בעידוד משרד החוץ, גם אינטרס אסטרטגי של מדינת ישראל לחזק את יחסיה עם מדינות מוסלמיות אשר תמכו בישראל וסיפקו מקלט ליהודים שנמלטו מזוועות השואה.


נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב, אמר בדבריו: "הסמינר הזה מהווה ביטוי מוחשי לחזון שלנו לשמש כגשר בין תרבויות ועמים. אנו גאים לארח את המשלחת המכובדת ולחלוק עמם את הישגינו בתחום האקדמי והחדשנות הטכנולוגית."


שגריר אזרבייג'ן, מוקכתר ממאדוב, ציין: "השותפות עםHIT היא דוגמה לחיזוק הקשרים הבין-לאומיים ולקידום שיתופי פעולה בתחומי האקדמיה והחדשנות. אנו מעריכים את ההזדמנות להכיר מקרוב את המוסד המוביל הזה ואת הפעילות המרשימה שלו."


שגריר אוזבקיסטן, ג'חונגיר אמינוב, הוסיף: "HIT הוא מקום המשלב מצוינות אקדמית עם חדשנות, ואנו שמחים לראות את הקשרים המתהדקים בין המוסדות שלנו."


שגריר קזחסטן, דאולט ימברדייב, הדגיש: "הסמינר הזה מדגים את החשיבות של שיתוף פעולה בינלאומי בתחומי המדע והטכנולוגיה. אנו נמשיך לעבוד יחד כדי לקדם את ההבנה והידידות בין המדינות שלנו."


בסמינר השתתפו אורחי כבוד, כולל שגרירי אוזבקיסטן, אזרבייג'ן וקזחסטן, ונציג המשרד לשיתוף פעולה אזורי. מוזמנים נוספים ממשרד החוץ הישראלי היו רונן קראוס מנהל חטיבת אירו-אסיה, רן נתנזון מנהל חדשנות, ודוד עטר יועץ מחלקת מרכז אסיה והקווקז. כמו כן, השתתפו סטודנטים.


הביקור היה חשוב במיוחד לאור התמיכה החיובית של מדינות אלו בישראל, ולמרות המלחמות והאתגרים שהמדינה מתמודדת איתם. מדינות אלו, בעלות אוכלוסייה צעירה ופעילה ברשתות החברתיות, מהוות קהל יעד משמעותי לשמירה על תדמית חיובית של ישראל בעולם האקדמיה, החדשנות והחברה.


הסמינר היווה הזדמנות לשיתוף פעולה אקדמי ותרבותי, לחיזוק הקשרים הבין-לאומיים ולהצגת הפנים הפלורליסטיות והסובלניות של החברה הישראלית.