חדשות והודעות

''מאתגר, אך בהחלט מומלץ!"


אנאיס פטריצ'ו, סטודנטית מרומניה אשר הגיעה ל- HIT במסגרת תכנית חילופי סטודנטים כדי ללמוד סמסטר אחד בפקולטה לעיצוב מסכמת את שהותה ב HIT ובישראל

 

אנאיס פטריצ'ו סטודנטית מרומניה אשר הגיעה למכון ללמוד סמסטר בפקולטה לעיצוב במסגרת תכנית חילופי סטודנטים

 

עבור מרבית הסטודנטים ב- HIT, התקופה שלאחר ההגשות והמבחנים, סוף הסמסטר, מציינת בעיקר חופשה והכנות לסמסטר הבא. אולם, עבור הסטודנטים הבינלאומיים המגיעים ללימודים ב- HIT במסגרת תכנית חילופי סטודנטים, סוף הסמסטר מציין גם את סוף שהותם בישראל ואת חזרתם לביתם ולמדינתם. פגשנו לשיחת סיכום ופרידה את אנאיס פטריצ'ו (21), סטודנטית מ-Ion Mincu University of Architecture and Urbanism  (UAUIM) שברומניה, אשר הגיעה ל-HIT כדי ללמוד סמסטר בפקולטה לעיצוב במחלקה לעיצוב פנים.


אנאיס היא סטודנטית מצטיינת לארכיטקטורה, אשר לומדת במסלול ישיר בן 5 שנים לתואר שני ב- UAUIM. במהלך השנה השנייה ללימודיה החליטה אנאיס שהיא רוצה להתקבל לתוכנית חילופי סטודנטים. התכנית מיועדת לסטודנטים מצטיינים מכל תחומי הלימוד ומכל רחבי העולם (גם מישראל ומ-HIT בפרט), ומאפשרת לימודים למשך סמסטר אחד במוסד-שותף בחו"ל.

 

זוהי הזדמנות מצוינת ללמוד, להתמחות ולשפר את האנגלית וה- soft skills. אנאיס קיבלה מלגה ללימודים בחו"ל באמצעות תכנית +ERASMUS של האיחוד האירופי.

 

עבודות במהלך הסמסטר

 

"ההחלטה ללמוד בישראל הייתה אינטואיטיבית. היו לי חברים שביקרו כאן ושמעתי דברים טובים על ישראל ולכן רציתי לבוא לכאן" אמרה. לדעתה יש הבדלים מאוד גדולים בין HIT למוסד האקדמי בו למדה: האווירה ב- HIT ביתית וחמימה, לומדים ומכירים סטודנטים מכל השנים ואפילו מפקולטות אחרות. סביבת הלימודים במכון תומכת ומחזקת, לעומת האווירה התחרותית שישנה ברומניה. המרצים במכון נגישים וידידותיים והגיל הממוצע של הסטודנטים בישראל גבוה יותר ביחס לממוצע באירופה.


כאשר השוותה את הפן האקדמי, אנאיס ציינה כי תפיסת המקצוע שונה בין ישראל לרומניה. ב- HIT הלימודים שונים, ישנה תפיסה הוליסטית למקצוע המאפשרת גמישות רבה לשינויים ולהגיע לתוצאות מוצלחות יותר. ב- HIT עובדים בעיקר באמצעות מחשב ולעומת זאת ברומניה מתעקשים על שרטוט ביד. "יש הרבה עבודה  וגם שיעורי בית ב- HIT, לכן כמעט ואין זמן פנוי. פעם כשראיתי את התוצרים הנהדרים של הסטודנטים במכון, הייתי בטוחה שכנראה להם יש יממה עם יותר מ-24 שעות, אמרה בחיוך. "הדבר הכי משמעותי שלמדתי ב- HIT  זו דרך החשיבה הנכונה, כי הרי את הכישורים אפשר ללמוד לבד, אני יודעת כי בעתיד כשאעבוד במקצוע, אעבוד באופן שלמדתי ב- HIT" סיכמה.

 

עבודות במהלך הסמסטר


באשר לחוויה בכלל אמרה "הרגשתי כאן בבית, היה לי כיף להיות כאן ולעבוד כאן. הקמפוס חם ומזמין, יכולתי לבוא לכאן רק לשתות קפה. דאגו לנו כאן ממש, הסטודנטים במכון נחמדים מאוד, מוכשרים ומשקיעים הרבה בעבודה. הכרתי כאן חברים לחיים גם מספרד הודו איטליה וגרמניה. אני אמליץ לחברים בבית להגיע ל-HIT, אם יתאפשר להם, אבל לא לכולם-הרמה כאן מאוד גבוהה ולראיה אפילו אני כמצטיינת התקשיתי ולכן זה לא מתאים לכל אחד".

פורסם: 27.2.2020

 

סטודנטים ב HIT: מתעניינים בלימודים בחו"ל?

רוצים להשתתף בתכנית חילופי סטודנטים? מעוניינים לשמוע על האפשרות לקבל מלגה לכך באמצעות תכנית +ERASMUS  

 

בקרו באתר חילופי הסטודנטים במכון: https://academic.hit.ac.il/rnd/Students-Exchange 

 

ופנו ליועצת חילופי הסטודנטים במכון גב' אירה איבשין גואטה irai@hit.ac.il