חדשות והודעות

מזכר הבנות נחתם בין HIT לאוניברסיטה הפדראלית של קזן, רוסיה

 

השנה החדשה נפתחה עם חתימה על מזכר הבנות בין HIT לאוניברסיטה הפדראלית של קזן (KFU) ברוסיה.

 

חתימת מזכר הבנות עם האוניברסיטה הפדראלית של קזן

צילום: ניקיטה טוחטסינוב (Nikita Tokhtasinov)

 

בטקס, אשר נערך ברוח התקופה, בזום, ציין רקטור האוניברסיטה של קזן פרופ' אילשט גפורוב (Ilshat Gafurov) את הפוטנציאל העצום הטמון בקשרים שבין שני המוסדות. "למכון הטכנולוגי ולאוניברסיטה של קזן הרבה מן המשותף הן בתחומי הלימוד: ביו-רפואה, בריאות דיגיטלית לרבות יישומי סייבר בבריאות, בינה מלאכותית, תקשורת, מתימטיקה יישומית ועוד".

 

בתחומי החינוך הוחלט על קידום תוכניות לימודים משותפות במסגרת תוכנית ארסמוס+ של האיחוד האירופי וכן עם מדינות נוספות לרבות איסלנד, ליכטנשטיין, צפון מקדוניה, נורבגיה וטורקיה.
הצדדים אף הביעו עניין רב בפיתוח פרוייקטים העוסקים בחינוך לילדים על הספקטרום האוטיסטי.

 

נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב, הדגיש בדברי ברכתו את העובדה שמזכר ההבנות הוא צעד ראשון לקראת כינונו של שיתוף פעולה אקדמי מלא בין שני המוסדות. "אנחנו גאים בשיתוף הפעולה החדש שרקמנו, מדובר במוסד אקדמי מוביל ומוערך ברוסיה עם כ-50,000 סטודנטים ומאות תוכניות לימוד.

כמוסדות יש לנו תחומי מחקר משותפים ומשלימים בנושאי הננו, חיכוך ובלאי, מתמטיקה שימושית בינה מלאכותית, רפואה דיגיטלית ועוד. יצאנו לדרך עם פגישות משותפות ואנו רואים בעניין רב שיתוף פעולה בפיתוח מחקר, תכניות לימוד והצעות מחקר משותפות לקרנות תחרותיות".

 

פרופ' יעקובוב אף בירך את ראשי אוניברסיטת קזן על זכייתם האחרונה במענק למרכזי מחקר בינלאומיים. "מדובר בהישג אדיר ואני בטוח כי נוכל להרחיב את היקף הפעילות המשותפת. רק לאחרונה חתמה ישראל עם הסכמי שלום עם בחריין ואיחוד האמירויות, מה שמוביל אותי למחשבות על שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות במדינות הנפט הללו".

 

בהמשך לחתימת מזכר ההבנות יתקיים בעוד מספר ימים וובינר ראשון בהשתתפות ד"ר נאווה שקד, ראש המחלקה ללימודים רב תחומיים ב-HIT, אשר תרצה על תוכנות לזיהוי קולי, ד"ר דמיטרי צ'ירקין (Dmitry Chikrin), מנהל המרכז להעברת תקשורת דיגיטלית וראש המחלקה לבלשנות יישומית פרופ' ילנה גורובטס (Yelena Gorobets), שניהם מאוניברסיטת קזן.

 

 

פורסם: 21/09/2020