חדשות והודעות

פרופ' אדוארד יעקובוב וד"ר רפאל ברכאן  שבו מביקור ב MIT 


פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT וד"ר רפאל ברכאן ראש הרשות למחקר, חדשנות ובינלאומיות, HIT  שבו מביקור בן שבוע בארה"ב. מטרת הביקור הייתה לחזק ולהרחיב את קשרי האקדמיה והמו"פ בתחום הרפואה הדיגיטלית, שהוא אחד מסעיפי התוכנית האסטרטגיות ש HIT בחר להוביל. גולת הכותרת של הביקור הייתה כנס "d. health" שהשנה התמקד בתופעת ההזדקנות בארה"ב- אתגרים, עיצוב, ובחינת דרכים לשילוב טכנולוגיות שונות בפתרונות.

 

עו"ד גוטהלף, ד"ר ברכאן, פרופ' יעקובוב, פרופ' זיידמן

 

הכנס אורגן ע"י אוניברסיטת רוצ'סטר וגופי רפואה ובריאות שונים ומובילים בארה"ב. יו"ר הכנס היה פרופסור אברהם (אבי) זיידמן, ראש בית הספר למנהל עסקים, מערכות מידע, ניהול מבצעי ו E-Commerce באוניברסיטת רוצ'סטר , אשר בעבר ביקר מספר פעמים בHIT והיה ושותף ליוזמות שונות של  המכון בתחום הרפואה הדיגטלית.


במהלך הכנס התקיימו פגישות עם בכירים בתחום הרפואה בכלל והרפואה הדיגיטלית בפרט, ביניהם הדקאן לשעבר של ביה"ס לרפואה באוניברסיטת הארוואד, פרופ' דונאלד מ. ברוויק , ד"ר שרלוט יה, מנכ"לית רפואית של ארגון AARP ופרופ' ברוס לף מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ג'ון הופקינס.


במפגשים הללו שוחחו המשתתפים על הקמת תשתית לשיתופי פעולה אקדמיים ומחקריים בתחום הבריאות הדיגיטלית בין המוסדות הללו ל HIT.

 

לפני הכנס נפגשו פרופ' יעקובוב וד"ר ברכאן בניו יורק עם שגריר ישראל היוצא באו"ם, מר דני דנון, במהלכה נדון שיתוף פעולה שבמסגרתו יוצגו עבודות נבחרות של בוגרי הפקולטה לעיצוב של HIT בתערוכה שתתקיים באו"ם.

 

במקביל לכנס בבוסטון, נפגש נשיא HIT עם מר דוד דולב, האחראי על קשרי אקדמיה בישראל עם MIT  ודן עמו באפשרויות של שת"פ בין שני המוסדות, בין היתר באימוץ מודלים בתחום החדשנות והיזמות של MIT במסגרת המרכז ליזמות וחדשנות במכון הטכנולוגי.

 

פרופ' יעקובוב בכנס OLAMI


לקראת סיום הביקור הוזמנו פרופ' אדוארד יעקובוב  וד"ר רפאל ברכאן להשתתף בכנס של ארגון OLAMI, קהילה בינלאומית של  320 ארגונים יהודיים  מ-28 מדינות ברחבי תבל המחוייבים להדרכה וחינוך של  בני נוער יהודיים להגשמת יהדותם. 

 

 

 

 

פורסם:17.6.2019