חדשות והודעות

יצירה ספרותית: קול קורא להגשת הצעות לעיצוב ויצירה עם ספרים כחומר גלם


בספריית המכון ספרים רבים אשר יצאו  מסיבות שונות ממעגל השימוש (מהדורות ישנות וכו'). הפתרון הקל הוא פינוי הספרים מהספרייה, אחסונם כאבן שאין לה הופכין או שליחתם למחזור נייר. אבל לא ב- HIT!

 


מיכל חיל, מנהלת הספרייה ולימור הרמולין-סבן, אחראית קמפוס ירוק, יוצאות בקול קורא לסטודנטים ולסגל המכון למצוא פתרון מקורי, מפתיע ויצירתי לשימוש חדש, המוביל ערך של קיימות.


פרויקטים מוצלחים יזכו לפרסום וליח"צ בפלטפורמות שונות, במטרה לעורר מודעות לנושא ולפתח עניין בהקשר של ייעוד מחודש ויצירתי לדברים שכבר אין בהם שימוש.  

 

מיכל חיל, מנהלת הספרייה: מדובר בעשרות ספרים הקיימים בספריית המכון, וחשוב לציין שהספרים הם בגדלים שונים, עוביים שונים ובכריכות בעובי משתנה. בעולם יש דוגמאות לא מעטות לשימושים חדשים ומלהיבים שנעשו עם ספרים ישנים כחומר גלם מרכזי. נשמח לראות איך ספרים, שכביכול כבר אין בהם שימוש, הופכים לחומר גלם ליצירת אובייקט במרחב לצורך פרקטי או לנוי, באופן המשמש את הכלל, הן בתוך הקמפוס והן מחוצה לו.

 

לימור הרמולין סבן, אחראית קמפוס ירוק: אנו סקרנים לראות אילו הצעות תתקבלנה לייעוד מחודש לספרים הקיימים בספרייה.  אנו מצפים לתוצרים חדשניים ומלהיבים, ונשמח אף להרחיב, שנה הבאה, את הפרויקט ולקדם שיתוף פעולה עם ספריות באקדמיות נוספות.


הצעות לפרויקטים יש להגיש עד 10 במאי 2018.

 

בהצעה יש לפרט באופן ברור את:
  • הייעוד המחודש והיצירתי של הספרים, כמה ספרים (בערך) ידרשו להפקת הפרויקט
  • מי מנחה הפרויקט (אם יש)
  • מי קהל היעד ובאיזה אופן הייעוד המחודש ישרת את טובת הכלל.

 

הספרים הקיימים יחולקו בין שלושת הפרויקטים הנבחרים.

 

במידה ולצורך הפקת הפרויקט יהיה צורך בספרים נוספים, תתבצע פנייה מסודרת לספריות באקדמיות נוספות בבקשה לשיתוף פעולה.

 

לפרטים נוספים ולשליחת הצעות מפורטות לפרויקטים המצריכים שימוש בספרים הישנים כחומר גלם מרכזי: greencampus@hit.ac.il