חדשות והודעות

אתגר הטיקטוק המקורי: ריגול!

 

האפליקציה הפופולרית "טיק טוק" תופסת תאוצה בעולם אך מעלה לא מעט חששות בקרב מומחי סייבר בחוששים מריגול במסווה של פעילות משחק. ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום הסייבר ב-HIT מדבר לא אחת על הסכנות הללו.

 

ד"ר הראל מנשרי

 

"כל מה שאנשים מעלים מגיע למאגר של מדינה שבמהותה אינה דמוקרטית", הוא מסביר "סין, באמצעות שלוחותיה הרבות, שולטת בכל אורח החיים של האזרחים, שיודעים זאת. אין בסין חברות פרטיות - לכל חברה ועסק במדינה יש שותף והוא הממשל. זה עלול לשמש את מטרות הממשל הסיני. עם הבינה המלאכותית שקיימת כיום קל למדינה עם מטרות אסטרטגיות משלה, לעשות שימוש במידע כזה לצרכיה.

 

הבעיה הגדולה שעמה מתמודדות כיום מרבית המדינות שטיק טוק פופולרית בהן, לדברי מנשרי, היא היעדר דיון על ההשלכות של השימוש בה. "סין היא בית החרושת של העולם, וכמעט הכל מיוצר בה. חוק הטרור הסיני מ-2015, שנועד להגן על המדינה, כולל שני סעיפים מעניינים: הראשון הוא שעסק שמייצר בסין — בין אם מחשב, מכונית או אטריות אורז — חייב לאפשר לאנשי ממשל בסין להגיע לפס הייצור, שם הם יוכלו להתקין בו 'דלתות אחוריות', כלומר גישה למידע ולטכנולוגיה; השני הוא שכל מי שמייצר מוצר טכנולוגי, חייב לספק לממשל את קוד המקור", הוא אומר.

 

יחד עם זאת מציין ד"ר מנשרי כי, סין היא מדינה חשובה מאוד וחייבים לעשות איתה מסחר ולקיים איתה קשרים. "אולם לסינים יש את האינטרסים שלהם. ומבחינה תרבותית סין רואה עצמה כמרכז העולם וכמעצמה מספר אחת. אני אומר את זה על קצה המזלג, כי אין לנו כאן אפשרות להרחיב את הירייה בשיחה כל כך קצרה. וכשהסינים מגיעים ובונים אצלנו תשתיות, בין היתר, זה משתלב אצלם בתכניות אסטרטגיות ארוכות טווח, במספר תכניות. בתוכנית האסטרטגית שלה שנקראת "סין "2050, יש בחלק קטן ממנה גם סיפור של ההשתלטות על התקשורת. הסינים אינם מדברים סתם על חוזים ארוכי טווח של 25 שנה ובמקומות מסוימים בעולם גם של 50 שנה", הוא מדגיש.

 

בקיץ האחרון פורסם דו"ח של העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי האפליקציה ריגלה אחרי מיליוני משתמשים באנדרואיד, תוך שימוש בטקטיקה אסורה כדי לעקוף את אמצעי ההגנה על הפרטיות במטרה לאסוף פרטים של מיליוני מכשירים ולעשות פעולות מול המשתמשים.

 

ד"ר מנשרי ממליץ לא לעשות כל שימוש באפליקציית טיק טוק ולא להוריד אותה למכשירים הניידים, לאור העובדה כי היא מסוגלת לגנוב לא רק פרטי זיהוי ביומטרי של האנשים בגלל צילומי הפנים אלא גם לבצע "דיפ פייק" יצירת תוכן מזויף שנראה אמיתי על ידי שילוב תמונות וסרטונים קיימים על פני תמונות וקטעי וידאו מקוריים.

 

 

פורסם: 28/01/2021